سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشویی ساختمان

نظر

اجرای نانوی نما جدیدترین روش جهت محافظت از نمای ساختمان در برابر شرایط جوی و همینطور تسهیل پاکسازی نما، می باشد. نما یکی از المان های کلیدی ساختمان ها بوده که مجافظت از آن در برابر نفوذ بارش ها و همینطور پاکیزه نگه داشتن آن، برای ساکنین بسیار با اهمیت است. امروزه به کمک تکنولوژی نانو در ساختمان، این امر به سادگی امکان پذیر است. در این مقاله از سری مقالات وب سایت پرشین نما، به بررسی تکنولوژی نانو و کاربرد آن در نمای ساختمان ها، می پردازیم.

تکنولوژی نانو چیست؟


تکنولوژی نانو، علمی است که با مطالعه مواد در ریز ترین مقیاس آن ها یعنی مقیاس نانومتر، به کنترل بر آن ها دست یافته و نتایج شگفت انگیزی را به همراه می آورد. نانو، علمی بسیار گسترده بوده که توضیح آن از حوصله بحث خارج است؛ از همین رو در این جا به ذکر همین مورد بسنده می کنیم که حضور فناوری نانو در عصر حاضر، آنچه که شاید زمانی غیر ممکن به نظر می رسید را امکان پذیر ساخته و هر لحظه مطالعاتی که پیرامون استفاده از این فناوری در بخش های مختلف زندگی بشر صورت می گیرد، در حال افزایش است. 
فناوری نانو را هم اکنون در بخش های مختلف ساختمان سازی و علی الخصوص نمای ساختمان به کار می برند. اجرای نانوی نما در حالت کلی بدین معنی است که از فناوری نانو به صورت پوششی بر روی نما استفاده کرده تا آن را در برابر نفوذ بارش و گرد و غبار محافظت کنیم. همینطور پوشش نانو بر روی نما باعث می شود تا تمیز کردن سطح بسیار ساده امکان پذیر گردد؛ تا جایی که حتی سطح به فناوری پاکسازی خودکار مجهز می گردد.

هدف از اجرای نانوی نما

نانوی سازه با اهداف مختلفی صورت می گیرد. این مواد را می توان به جهت آبگریز کردن مصالح ، بر روی آن ها استفاده کرده و نما را در برابر نفوذ انواع بارش و گرد و غبار، عایق کنیم. کاربرد دیگر تکنولوژی نانو در ساختمان، استفاده از مواد شوینده نانو برای شستشوی نما بوده، که این امر را بسیار تسهیل کرده و سرعت می بخشد. همچنین امروزه رنگ های نانو نیز تولید شده که از دوام بالایی در برابر انواع شرایط جوی، برخوردارند.    

 

اجرای نانوی نما، بی تاثیر از نوع مصالح مورد استفاده

پوشش نانو را می توان بر روی انواع نماها پیاده سازی کرد؛ البته نانوی هر ماده با توجه به ساختمان تشکیل دهنده آن با نانوی ماده دیگر متفاوت است. می توان از اجرای نانوی نما جهت آبگریز کردن انواع مصالح از جمله سنگ، شیشه، آجر، بتن و سرامیک، استفاده کرد. در صورتی که هدف از اجرای نانوی نما، عایق سازی مصالح برای در برابر نفوذ آب است، انجام این کار برای مصالحی که جذب آب بالایی دارند بازدهی بسیار بالایی دارد. مصالحی همچون بتن، آجر، سیمان و برخی از انواع سنگ ها مانند تراورتن و مرمریت، دارای جذب آب بالایی هستند؛ از این رو پوشش نانو بر روی آن ها تاثیر قابل توجهی را در بر خواهد داشت. 
یکی از انواع نماهایی که استفاده از تکنولوژی نانو بر روی آن رایج است، شیشه می باشد. پوشش نانو بر روی شیشه باعث می گردد که این ماده خاصیت آبگریزی بالایی یافته و با بارش باران به صورت خودکار، شسته شود. اجرای نانوی نما همچنین باعث افزایش مقاومت و دوام مصالح شده و عمر مفید آن را افزایش می دهد. 
نحوه اجرای نانوی نما

برای اجرای نانوی نما بایستی ابتدا و پیش از هر کاری، سطح کاملاً از هر نوع آلودگی و گرد و غبار پاک شود. پس از پاک سازی و شستشوی سطح، باید پوشش نانو را روی سطح اعمال کنیم. این کار را می توان به سه صورت انجام داد: قلمو، اسپری و غلتک. اسپری کردن مواد نانو بر روی سطح باعث استفاده زیاد این مواد نسبت به قلمو و غلتک، می گردد. پس از اجرای نانوی نما و پوشاندن سطح با مواد نانو، بایستی مطمئن گردیم که این مواد به صورت یکنواخت پخش شده باشند. در صورتی که پوشش نانو به خوبی روی سطح صورت گرفته باشد بایستی در صورت ریختن آب بر روی آن، هیچ گونه نفوذی دیده نشده و قطرات آب از روی سطح به پایین لیز بخورند.

متخصصین پرشین نما با بیش از 20 سال سابقه در زمینه کار در ارتفاع و بدون داربست، در زمینه اجرای نانوی نمای ساختمان در جهت همراه شدن با تکنولوژی روز دنیا و بالا بردن کیفیت کار خود در حوزه خدمات نمای ساختمان در خدمت شما عزیزان میباشد.

منبع: سایت پرشین نما